Ogłoszenie Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 28.10.2024 r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Ostrowca Świętokrzyskiego obejmującej działki nr ew.: 31/2 i 33/2 (obręb 17, arkusz 3) położone przy ul. Aleja Jana Pawła II
OGŁOSZENIE
PREZYDENTA MIASTA OSTROWCA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
z dnia 28.10.2024 r.
o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Ostrowca Świętokrzyskiego obejmującej działki nr ew.: 31/2 i 33/2 (obręb 17, arkusz 3) położone przy ul. Aleja Jana Pawła II
Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) oraz art. 3 ust. 1 pkt. 11 lit. c, art. 30, art. 39 ust. 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1, art. 40 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112)
zawiadamiam
- o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Ostrowca Świętokrzyskiego obejmującej działki nr ew.: 31/2 i 33/2 (obręb 17, arkusz 3) położone przy ul. Aleja Jana Pawła II (zwanego dalej „planem miejscowym”), zgodnie z uchwałą Nr XI/90/2024 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 21 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do ww. planu miejscowego,
- o przystąpieniu do sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ww. planu miejscowego.
Przedmiotowy plan miejscowy obejmował będzie teren w granicach ww. działek ewidencyjnych położonych przy ul. Aleja Jana Pawła II.
Zainteresowane osoby mogą zapoznać się z ww. uchwałą udostępnioną do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, zwanym dalej „BIP”,
(link: https://bip.um.ostrowiec.pl/artykuly/3296/sporzadzanie-miejscowego-planu-zagospodarowania-przestrzennego-dla-czesci-miasta-ostrowca-swietokrzyskiego-obejmujacej-dzialki-nr-ew-31-2-i-33-2-obreb-17-arkusz-3-polozone-przy-ul-aleja-jana-pawla-ii)
oraz w Urzędzie Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego (Biuro Obsługi Interesanta, Sala Zielona, stanowisko nr 2, zwane dalej „BOI”), jak również składać wnioski do przedmiotowego planu miejscowego oraz wnioski do prognozy oddziaływania na środowisko w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 listopada 2024 r.
Wnioski do planu miejscowego należy składać na formularzu zgodnym ze wzorem, stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. poz. 2509), udostępnionym w wersji elektronicznej w BIP (link: https://bip.um.ostrowiec.pl/sprawa-do-zalatwienia/27462/pismo-wniosek-dotyczace-aktu-planowania-przestrzennego ) oraz w wersji papierowej w BOI, jak również za pomocą formularza online dostępnego na stronie https://sip.gison.pl/ostrowiecswietokrzyski_konsultacje .
Wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, osobiście w BOI lub za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, ul. Jana Głogowskiego 3/5, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, lub ustnie do protokołu, lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej: na adres wpr@um.ostrowiec.pl lub za pośrednictwem platformy ePUAP, adres skrzynki: /84l2qws4o4/skrytka, bez konieczności opatrywania wniosków bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1797 z późn. zm.).
Wniosek powinien zawierać imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki Wnioskodawca posiada; należy także wskazać, czy Wnioskodawca jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem. Składający wniosek może podać dodatkowe dane do kontaktu, takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu. Jeżeli wniosek lub uwaga dotyczy konkretnej nieruchomości – należy wskazać jej położenie i numer ewidencyjny.
Organem właściwym do rozpatrywania wniosków jest Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.
Zgodnie z art. 41 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawione będą bez rozpatrzenia.
Miejsce ogłoszenia:
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego,
- w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego,
- na tablicach ogłoszeń i słupach informacyjnych w rejonie obszaru objętego ww. działaniami.
Termin ogłoszenia: 28.10.2024 r. – 29.11.2024 r.
z upoważnienia Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
Naczelnik Wydziału Planowania i Rozwoju
Dominik Smoliński
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
dotyczący przetwarzania danych osobowych związanego z ogłoszeniem informacji o sposobach, miejscach i terminach zbierania wniosków do projektu aktu planowania przestrzennego
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. Nr 119 z 4 maja 2016 r., s.1, ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego mający siedzibę mieszczącą się pod adresem: ul. Jana Głogowskiego 3/5, 27 – 400 Ostrowiec Świętokrzyski , tel. 41 267 21 00 – zwany dalej „Administratorem”.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub iod@um.ostrowiec.pl bądź pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
3. Dane osobowe podlegają przetwarzaniu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, jako niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze określonego przepisami ustawy z dnia 27 marca 2023 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko – w celu umożliwienia złożenia uwag i wniosków o których mowa w art. 13i ustawy z dnia 27 marca 2023 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
4. Przetwarzane dane mogą zostać przekazane następującym kategoriom odbiorców: a) podmiotom przetwarzającym – osobom fizycznym lub prawnym, organom publicznym, jednostkom lub innym podmiotom, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora – w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, podmiotom zapewniającym ochronę danych osobowych i bezpieczeństwo IT; b) podmiotom lub organom którym Administrator jest ustawowo obowiązany przekazywać dane lub uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa.
5. Przetwarzane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu wskazanego w pkt 3, z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych przez Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt obowiązujący u Administratora i ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. W przypadku, gdy okres przechowywania danych osobowych uzyskanych w toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzania aktów planowania przestrzennego nie wynika z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.), Administrator przechowuje dane przez okres ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 6 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
6. W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo żądania od Administratora dostępu do, dotyczących Pani/Pana, danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych - w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawa ochrony danych osobowych.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
8. Podanie przez Panią/Pana, danych osobowych jest wymogiem ustawowym - osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości realizacji celu przetwarzania danych, wskazanego w pkt 3.
Administrator, informuje, iż na podstawie art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2023 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym prawo, o którym mowa w art. 15 ust. 1 lit. g RODO - do wszelkich dostępnych informacji o źródle danych, jeżeli dane nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą - przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano.